Co z tym stadionem?

W sprawie budowy Stadionu Narodowego w Warszawie walczą we mnie sprzeczne uczucia i pewność, że każda decyzja będzie fatalna…

Z jednej – obywatelskiej – strony: jak budować TO TU, czyli na Błoniach, na miejscu dawnego Stadionu X-lecia I TERAZ, natychmiast, bo za chińskiego boga nie zdążymy na Euro 2012. Zmiana lokalizacji, rozpisanie konkursu na projekt od nowa cofa nas wstecz o rok. Skazuje na to, że w rocznicę przyznania Euro stoimy w Warszawie w punkcie wyjścia.

Z drugiej – egoistycznej – strony: każda lokalizacja lepsza od Stadionu X-lecia. Dlaczego? Bo mieszkam na Saskiej Kępie, piechotą będę miał na Stadion Narodowy najbliżej z Was wszystkich, bo 5 minut, nie więcej. Hordy 55 tysięcy przesadnie rozradowanych albo przesadnie wkurzonych kibiców to ostatnia rzecz jakiej potrzebuję.

Po za tym stadion w centrum to paraliż dla całego miasta w dniu każdego meczu czy każdego większego koncertu. Idealną lokację ma Allianz Arena w Monachium. Kto dziś buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach? Nikt. Wręcz sprzedaje się stadiony w centrum, zgarnia kasę i buduje za nią nowy, wypasiony obiekt gdzieś dalej (vide apartamenty na Highbury w Londynie). W idealnym świecie najlepiej byłoby budować stadion pod Wawą, nieopodal przecięcia autostrad północ – południe, nieopodal końcowej stacji metra. Niestety nie żyjemy w idealnym świecie. Żyjemy w świecie k… dalekim od okej.

Oznacza to, że Stadion Narodowy pewnie stanie na miejscu Stadionu X-lecia, jako najdroższy taki obiekt na świecie. Najdroższy z powodu cen gruntu, a nie artystycznego wyglądu jak Ptasie Gniazdo w Pekinie czy wspomniana Allianz Arena (obie autorstwa genialnej pracowni Herzog&de Meuron). Bo na zabawę projektowanie dzieła sztuki nie ma po prostu czasu. Dlatego jako niedoszły historyk sztuki już z bólem myślę o betonowym gigancie-potworze, który stanie nad brzegiem Wisły i będzie widoczny z każdego miejsca Warszawy. Ale bez niego nie będzie otwarcia Euro 2012 w Warszawie, ani może nawet żadnych meczów grupowych…

72 komentarze

  1. Gość: lord, dell.fastnet.pl

    30 października 2007 at 19:54

    a kto utrzyma stadion narodowy?przeciez nie zawsze beda tam mecze!legia i polonia chca miec swoje obiekty.na alianz arena graja dwie drozyny i to one w wiekszej czesci go utrzymuja tzn ich kibice.

  2. Gość: lord, dell.fastnet.pl

    30 października 2007 at 19:54

    a kto utrzyma stadion narodowy?przeciez nie zawsze beda tam mecze!legia i polonia chca miec swoje obiekty.na alianz arena graja dwie drozyny i to one w wiekszej czesci go utrzymuja tzn ich kibice.

  3. Gość: lord, dell.fastnet.pl

    30 października 2007 at 19:54

    a kto utrzyma stadion narodowy?przeciez nie zawsze beda tam mecze!legia i polonia chca miec swoje obiekty.na alianz arena graja dwie drozyny i to one w wiekszej czesci go utrzymuja tzn ich kibice.

  4. Gość: lord, dell.fastnet.pl

    30 października 2007 at 19:54

    a kto utrzyma stadion narodowy?przeciez nie zawsze beda tam mecze!legia i polonia chca miec swoje obiekty.na alianz arena graja dwie drozyny i to one w wiekszej czesci go utrzymuja tzn ich kibice.

  5. Gość: Szanson, 90-156-36-60.as.kn.pl

    30 października 2007 at 19:56

    Akurat przykład z Highbury jest nietrafiony, bo Emirates Stadium jest zaledwie kilkaset metrów dalej 😉 I to właśnie Londyn jest miejscem, gdzie buduje się stadiony w centrum.
    A co do lokalizacji na miejscu stadionu X-lecia wg mnie jest bardzo dobra. Gdzie znajdziemy w jednym miejscu tramwaje, autobusy, kolej i metro? A kibice w zdecydowanej większości na mecz będą dojeżdżać komunikacją miejską. Podobnie po będą chcieli wpaść do jakichś pubów na mieście, pojechać do hotelu czy domu, które są w CENTRUM 😉 Poza tym budowa na Pradze to wielka szansa dla tamtego rejonu jak i dla całej Warszawy na naprawdę fajna architekturę i miejsce dla ludzi. Czy dobrym pomysłem jest budowa w takim miejscu kolejnego osiedla apartamentowców dla bogatych?

  6. Gość: Szanson, 90-156-36-60.as.kn.pl

    30 października 2007 at 19:56

    Akurat przykład z Highbury jest nietrafiony, bo Emirates Stadium jest zaledwie kilkaset metrów dalej 😉 I to właśnie Londyn jest miejscem, gdzie buduje się stadiony w centrum.
    A co do lokalizacji na miejscu stadionu X-lecia wg mnie jest bardzo dobra. Gdzie znajdziemy w jednym miejscu tramwaje, autobusy, kolej i metro? A kibice w zdecydowanej większości na mecz będą dojeżdżać komunikacją miejską. Podobnie po będą chcieli wpaść do jakichś pubów na mieście, pojechać do hotelu czy domu, które są w CENTRUM 😉 Poza tym budowa na Pradze to wielka szansa dla tamtego rejonu jak i dla całej Warszawy na naprawdę fajna architekturę i miejsce dla ludzi. Czy dobrym pomysłem jest budowa w takim miejscu kolejnego osiedla apartamentowców dla bogatych?

  7. Gość: Szanson, 90-156-36-60.as.kn.pl

    30 października 2007 at 19:56

    Akurat przykład z Highbury jest nietrafiony, bo Emirates Stadium jest zaledwie kilkaset metrów dalej 😉 I to właśnie Londyn jest miejscem, gdzie buduje się stadiony w centrum.
    A co do lokalizacji na miejscu stadionu X-lecia wg mnie jest bardzo dobra. Gdzie znajdziemy w jednym miejscu tramwaje, autobusy, kolej i metro? A kibice w zdecydowanej większości na mecz będą dojeżdżać komunikacją miejską. Podobnie po będą chcieli wpaść do jakichś pubów na mieście, pojechać do hotelu czy domu, które są w CENTRUM 😉 Poza tym budowa na Pradze to wielka szansa dla tamtego rejonu jak i dla całej Warszawy na naprawdę fajna architekturę i miejsce dla ludzi. Czy dobrym pomysłem jest budowa w takim miejscu kolejnego osiedla apartamentowców dla bogatych?

  8. Gość: Szanson, 90-156-36-60.as.kn.pl

    30 października 2007 at 19:56

    Akurat przykład z Highbury jest nietrafiony, bo Emirates Stadium jest zaledwie kilkaset metrów dalej 😉 I to właśnie Londyn jest miejscem, gdzie buduje się stadiony w centrum.
    A co do lokalizacji na miejscu stadionu X-lecia wg mnie jest bardzo dobra. Gdzie znajdziemy w jednym miejscu tramwaje, autobusy, kolej i metro? A kibice w zdecydowanej większości na mecz będą dojeżdżać komunikacją miejską. Podobnie po będą chcieli wpaść do jakichś pubów na mieście, pojechać do hotelu czy domu, które są w CENTRUM 😉 Poza tym budowa na Pradze to wielka szansa dla tamtego rejonu jak i dla całej Warszawy na naprawdę fajna architekturę i miejsce dla ludzi. Czy dobrym pomysłem jest budowa w takim miejscu kolejnego osiedla apartamentowców dla bogatych?

  9. Gość: Jacek b., aht5.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30 października 2007 at 20:19

    Drogi Panie, a jak stanie tam Nowe Super Centrum Handlowe to będzie Pan miał koreczki 360 dni w Roku bo 6 dni będzie zamknięte (albo nie).A tak mogą tam powstać korty tenisowe basen i inne atrakcje sportowe i bliziutko z rodzinką
    a na białołęke to już będzie gorzej i mniej chętnych.A z punktu widzenia socjotechniki taki rodzynek przyciąga kasę dla biedniejszej Pragi. pozdrawiam

  10. Gość: Jacek b., aht5.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30 października 2007 at 20:19

    Drogi Panie, a jak stanie tam Nowe Super Centrum Handlowe to będzie Pan miał koreczki 360 dni w Roku bo 6 dni będzie zamknięte (albo nie).A tak mogą tam powstać korty tenisowe basen i inne atrakcje sportowe i bliziutko z rodzinką
    a na białołęke to już będzie gorzej i mniej chętnych.A z punktu widzenia socjotechniki taki rodzynek przyciąga kasę dla biedniejszej Pragi. pozdrawiam

  11. Gość: Jacek b., aht5.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30 października 2007 at 20:19

    Drogi Panie, a jak stanie tam Nowe Super Centrum Handlowe to będzie Pan miał koreczki 360 dni w Roku bo 6 dni będzie zamknięte (albo nie).A tak mogą tam powstać korty tenisowe basen i inne atrakcje sportowe i bliziutko z rodzinką
    a na białołęke to już będzie gorzej i mniej chętnych.A z punktu widzenia socjotechniki taki rodzynek przyciąga kasę dla biedniejszej Pragi. pozdrawiam

  12. Gość: Jacek b., aht5.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30 października 2007 at 20:19

    Drogi Panie, a jak stanie tam Nowe Super Centrum Handlowe to będzie Pan miał koreczki 360 dni w Roku bo 6 dni będzie zamknięte (albo nie).A tak mogą tam powstać korty tenisowe basen i inne atrakcje sportowe i bliziutko z rodzinką
    a na białołęke to już będzie gorzej i mniej chętnych.A z punktu widzenia socjotechniki taki rodzynek przyciąga kasę dla biedniejszej Pragi. pozdrawiam

  13. numerstartowy

    30 października 2007 at 20:46

    Stadion na Pradze jest chyba jednak bardziej sensownym rozwiązaniem. Ma niemal gotową infrastrukturę komunikacyjną, zdecydowanie jeszcze bardziej ożywi drugą część Wisły. Budowa kolejnego osiedla zakorkuje to miejsce dużo bardziej niż stadion. Poza tym w Warszawie ewidentnie brakuje miejsc użyteczności publicznej, wiec może nie róbmy ich w Łomiankach.

  14. numerstartowy

    30 października 2007 at 20:46

    Stadion na Pradze jest chyba jednak bardziej sensownym rozwiązaniem. Ma niemal gotową infrastrukturę komunikacyjną, zdecydowanie jeszcze bardziej ożywi drugą część Wisły. Budowa kolejnego osiedla zakorkuje to miejsce dużo bardziej niż stadion. Poza tym w Warszawie ewidentnie brakuje miejsc użyteczności publicznej, wiec może nie róbmy ich w Łomiankach.

  15. numerstartowy

    30 października 2007 at 20:46

    Stadion na Pradze jest chyba jednak bardziej sensownym rozwiązaniem. Ma niemal gotową infrastrukturę komunikacyjną, zdecydowanie jeszcze bardziej ożywi drugą część Wisły. Budowa kolejnego osiedla zakorkuje to miejsce dużo bardziej niż stadion. Poza tym w Warszawie ewidentnie brakuje miejsc użyteczności publicznej, wiec może nie róbmy ich w Łomiankach.

  16. numerstartowy

    30 października 2007 at 20:46

    Stadion na Pradze jest chyba jednak bardziej sensownym rozwiązaniem. Ma niemal gotową infrastrukturę komunikacyjną, zdecydowanie jeszcze bardziej ożywi drugą część Wisły. Budowa kolejnego osiedla zakorkuje to miejsce dużo bardziej niż stadion. Poza tym w Warszawie ewidentnie brakuje miejsc użyteczności publicznej, wiec może nie róbmy ich w Łomiankach.

  17. Gość: hulk, dnw218.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30 października 2007 at 21:02

    czy grecy w atenach skąpili pieniedzy na IO,CZESTO OBIEKTY BYŁY NIERENTOWNE A I TAK PANIE DZREWIECKI MUSIAŁY POWSTAC.PLATFORMA NIECH POWIE W KONCU ZE NIE BEDZIE ME W WARSZAWIE I JUZ BEDZIEMY WIEDZIELI WSZYSTKO O TEJ EKIPIE NIEDORAJDóW.

  18. Gość: hulk, dnw218.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30 października 2007 at 21:02

    czy grecy w atenach skąpili pieniedzy na IO,CZESTO OBIEKTY BYŁY NIERENTOWNE A I TAK PANIE DZREWIECKI MUSIAŁY POWSTAC.PLATFORMA NIECH POWIE W KONCU ZE NIE BEDZIE ME W WARSZAWIE I JUZ BEDZIEMY WIEDZIELI WSZYSTKO O TEJ EKIPIE NIEDORAJDóW.

  19. Gość: hulk, dnw218.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30 października 2007 at 21:02

    czy grecy w atenach skąpili pieniedzy na IO,CZESTO OBIEKTY BYŁY NIERENTOWNE A I TAK PANIE DZREWIECKI MUSIAŁY POWSTAC.PLATFORMA NIECH POWIE W KONCU ZE NIE BEDZIE ME W WARSZAWIE I JUZ BEDZIEMY WIEDZIELI WSZYSTKO O TEJ EKIPIE NIEDORAJDóW.

  20. Gość: hulk, dnw218.neoplus.adsl.tpnet.pl

    30 października 2007 at 21:02

    czy grecy w atenach skąpili pieniedzy na IO,CZESTO OBIEKTY BYŁY NIERENTOWNE A I TAK PANIE DZREWIECKI MUSIAŁY POWSTAC.PLATFORMA NIECH POWIE W KONCU ZE NIE BEDZIE ME W WARSZAWIE I JUZ BEDZIEMY WIEDZIELI WSZYSTKO O TEJ EKIPIE NIEDORAJDóW.

  21. pol_michal

    30 października 2007 at 21:46

    @numerstartowy @Jacbek b
    Gdyby w planach budowy wraz ze stadionem byl Aquapark, korty, coś tam jeszcze, to bym przyklasną. Wtedy byłoby prawdziwe otwarcie na Pragę. Ale te plany wypadły. Sam stadion budujemy, więc na codzień z rodzinką za bardzo nie skorzystam. Co mieszkancy St. Denis mają z obecności w dzielnicy Stade de France? Ładny widok i tyle. A tu żeby choć ładny był.
    A z drugiej strony wszystko lepsze niż Jarmark Europa. Jak napisałem. Jeśli chcemy mieć Euro 2012 w Wawie to trzeba budować tu i teraz. Right here right now! Z naciskiem na now!

  22. pol_michal

    30 października 2007 at 21:46

    @numerstartowy @Jacbek b
    Gdyby w planach budowy wraz ze stadionem byl Aquapark, korty, coś tam jeszcze, to bym przyklasną. Wtedy byłoby prawdziwe otwarcie na Pragę. Ale te plany wypadły. Sam stadion budujemy, więc na codzień z rodzinką za bardzo nie skorzystam. Co mieszkancy St. Denis mają z obecności w dzielnicy Stade de France? Ładny widok i tyle. A tu żeby choć ładny był.
    A z drugiej strony wszystko lepsze niż Jarmark Europa. Jak napisałem. Jeśli chcemy mieć Euro 2012 w Wawie to trzeba budować tu i teraz. Right here right now! Z naciskiem na now!

  23. pol_michal

    30 października 2007 at 21:46

    @numerstartowy @Jacbek b
    Gdyby w planach budowy wraz ze stadionem byl Aquapark, korty, coś tam jeszcze, to bym przyklasną. Wtedy byłoby prawdziwe otwarcie na Pragę. Ale te plany wypadły. Sam stadion budujemy, więc na codzień z rodzinką za bardzo nie skorzystam. Co mieszkancy St. Denis mają z obecności w dzielnicy Stade de France? Ładny widok i tyle. A tu żeby choć ładny był.
    A z drugiej strony wszystko lepsze niż Jarmark Europa. Jak napisałem. Jeśli chcemy mieć Euro 2012 w Wawie to trzeba budować tu i teraz. Right here right now! Z naciskiem na now!

  24. pol_michal

    30 października 2007 at 21:46

    @numerstartowy @Jacbek b
    Gdyby w planach budowy wraz ze stadionem byl Aquapark, korty, coś tam jeszcze, to bym przyklasną. Wtedy byłoby prawdziwe otwarcie na Pragę. Ale te plany wypadły. Sam stadion budujemy, więc na codzień z rodzinką za bardzo nie skorzystam. Co mieszkancy St. Denis mają z obecności w dzielnicy Stade de France? Ładny widok i tyle. A tu żeby choć ładny był.
    A z drugiej strony wszystko lepsze niż Jarmark Europa. Jak napisałem. Jeśli chcemy mieć Euro 2012 w Wawie to trzeba budować tu i teraz. Right here right now! Z naciskiem na now!

  25. mamik1

    30 października 2007 at 22:26

    We Wrocławiu konkurs na projekt stadionu juz rozstrzygnieto
    http://www.wroclaw.pl/m3529/p83198.aspx

  26. mamik1

    30 października 2007 at 22:26

    We Wrocławiu konkurs na projekt stadionu juz rozstrzygnieto
    http://www.wroclaw.pl/m3529/p83198.aspx

  27. mamik1

    30 października 2007 at 22:26

    We Wrocławiu konkurs na projekt stadionu juz rozstrzygnieto
    http://www.wroclaw.pl/m3529/p83198.aspx

  28. mamik1

    30 października 2007 at 22:26

    We Wrocławiu konkurs na projekt stadionu juz rozstrzygnieto
    http://www.wroclaw.pl/m3529/p83198.aspx

  29. niemiec.niemiec

    30 października 2007 at 22:50

    „Kto dziś buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach? Nikt.”

    Widac, ze autor co najwyzej zaglada do Pruszkowa.
    Moze by tak zajrzal do Kijowa? No ale po co? Przeciez jest dziennikarzem Wyborczej…

  30. niemiec.niemiec

    30 października 2007 at 22:50

    „Kto dziś buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach? Nikt.”

    Widac, ze autor co najwyzej zaglada do Pruszkowa.
    Moze by tak zajrzal do Kijowa? No ale po co? Przeciez jest dziennikarzem Wyborczej…

  31. niemiec.niemiec

    30 października 2007 at 22:50

    „Kto dziś buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach? Nikt.”

    Widac, ze autor co najwyzej zaglada do Pruszkowa.
    Moze by tak zajrzal do Kijowa? No ale po co? Przeciez jest dziennikarzem Wyborczej…

  32. niemiec.niemiec

    30 października 2007 at 22:50

    „Kto dziś buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach? Nikt.”

    Widac, ze autor co najwyzej zaglada do Pruszkowa.
    Moze by tak zajrzal do Kijowa? No ale po co? Przeciez jest dziennikarzem Wyborczej…

  33. pol_michal

    31 października 2007 at 08:00

    @niemiec.niemiec
    Powinienem był napisać: Kto dziś wW EUROPIE buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach?”

    Możemy oczywiście wzorować się na Wschodzie. Np w Bhutanie nie ma stadionów piłkarskich, są za to tysiące strzelnic, bo narodowy sport Bhutanu to łucznictwo. A z badań wynika, że mieszkają tam najszczęśliwsi ludzie na świecie…

  34. pol_michal

    31 października 2007 at 08:00

    @niemiec.niemiec
    Powinienem był napisać: Kto dziś wW EUROPIE buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach?”

    Możemy oczywiście wzorować się na Wschodzie. Np w Bhutanie nie ma stadionów piłkarskich, są za to tysiące strzelnic, bo narodowy sport Bhutanu to łucznictwo. A z badań wynika, że mieszkają tam najszczęśliwsi ludzie na świecie…

  35. pol_michal

    31 października 2007 at 08:00

    @niemiec.niemiec
    Powinienem był napisać: Kto dziś wW EUROPIE buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach?”

    Możemy oczywiście wzorować się na Wschodzie. Np w Bhutanie nie ma stadionów piłkarskich, są za to tysiące strzelnic, bo narodowy sport Bhutanu to łucznictwo. A z badań wynika, że mieszkają tam najszczęśliwsi ludzie na świecie…

  36. pol_michal

    31 października 2007 at 08:00

    @niemiec.niemiec
    Powinienem był napisać: Kto dziś wW EUROPIE buduje nowy stadion w centrum miasta, na najdroższych działkach?”

    Możemy oczywiście wzorować się na Wschodzie. Np w Bhutanie nie ma stadionów piłkarskich, są za to tysiące strzelnic, bo narodowy sport Bhutanu to łucznictwo. A z badań wynika, że mieszkają tam najszczęśliwsi ludzie na świecie…

  37. maciejo1980

    31 października 2007 at 12:24

    No niestety, albo wybudują ten stadion w Warszawie Tu i TERAZ (przy olbrzymich wadach tego rozwiązania), albo bye bye EURO w stolicy…

  38. maciejo1980

    31 października 2007 at 12:24

    No niestety, albo wybudują ten stadion w Warszawie Tu i TERAZ (przy olbrzymich wadach tego rozwiązania), albo bye bye EURO w stolicy…

  39. maciejo1980

    31 października 2007 at 12:24

    No niestety, albo wybudują ten stadion w Warszawie Tu i TERAZ (przy olbrzymich wadach tego rozwiązania), albo bye bye EURO w stolicy…

  40. maciejo1980

    31 października 2007 at 12:24

    No niestety, albo wybudują ten stadion w Warszawie Tu i TERAZ (przy olbrzymich wadach tego rozwiązania), albo bye bye EURO w stolicy…

  41. Gość: zonk, chello084010229098.chello.pl

    31 października 2007 at 16:20

    Kijów nie jest zbyt udanym argumentem przemawiającym za budową stadionu narodowego w centrum miasta. Przypominam, że na dzień dzisiejszy UEFA nie dopuszcza go do mistrzostw z powodu budowy w pobliżu centrum handlowego.

  42. Gość: zonk, chello084010229098.chello.pl

    31 października 2007 at 16:20

    Kijów nie jest zbyt udanym argumentem przemawiającym za budową stadionu narodowego w centrum miasta. Przypominam, że na dzień dzisiejszy UEFA nie dopuszcza go do mistrzostw z powodu budowy w pobliżu centrum handlowego.

  43. Gość: zonk, chello084010229098.chello.pl

    31 października 2007 at 16:20

    Kijów nie jest zbyt udanym argumentem przemawiającym za budową stadionu narodowego w centrum miasta. Przypominam, że na dzień dzisiejszy UEFA nie dopuszcza go do mistrzostw z powodu budowy w pobliżu centrum handlowego.

  44. Gość: zonk, chello084010229098.chello.pl

    31 października 2007 at 16:20

    Kijów nie jest zbyt udanym argumentem przemawiającym za budową stadionu narodowego w centrum miasta. Przypominam, że na dzień dzisiejszy UEFA nie dopuszcza go do mistrzostw z powodu budowy w pobliżu centrum handlowego.

  45. Gość: mateo, ye238.internetdsl.tpnet.pl

    31 października 2007 at 16:28

    Tak, najlepiej zróbcie stadion na obrzeżach miasta, tylko najlepiej tak, żeby nikt tam nie trafił.
    Stadion blisko centrum to skarb miasta. W Krakowie blisko centrum mamy stadion Wisły i Cracovii i też mamy korki, ale gdzie teraz nie ma korków.
    Stadion narodowy to obiekt obywatelski, chociaż wiem, że pani HGW najchętniej sprzedałaby te działki gdzie zrobiliby kolejną Galerię czy hipermarket i można by było parę wałów przy tym wykręcić.
    Dlatego też apeluję do pani HGW -> niech Pani nie opóźnia organizacji EURO 2012 i pozwoli pani Jakubiak dokończyć to co zaczęła, żebyśmy przygotowali w końcu tą imprezę co by obciachu nie było na cały świat.

    A jeśli nie, to Warszawa mogłaby zrobić gest dobre woli i przekazać organizację meczu otwarcia Krakowowi 🙂 – tutaj wszyscy na to czekają, wszyscy o tym mówią i czują się pokrzywdzeni faktem, że nie zostali wybrani do grupy miast-organizatorów.
    Dwa najstarsze kluby w Polsce, najlepsza infrastruktura i baza noclegowa, nie wspominając o Rynku i innych atrakcjach turystycznych.
    Estadio de Reymonta w połowie ukończony, w styczniu rusza burzenie trybuny C i za 2-3 lata będzie tam stał może nie piękny ale nowoczesny stadion, spełniający wszelkie wymogi.
    Pozdrawiam!

  46. Gość: mateo, ye238.internetdsl.tpnet.pl

    31 października 2007 at 16:28

    Tak, najlepiej zróbcie stadion na obrzeżach miasta, tylko najlepiej tak, żeby nikt tam nie trafił.
    Stadion blisko centrum to skarb miasta. W Krakowie blisko centrum mamy stadion Wisły i Cracovii i też mamy korki, ale gdzie teraz nie ma korków.
    Stadion narodowy to obiekt obywatelski, chociaż wiem, że pani HGW najchętniej sprzedałaby te działki gdzie zrobiliby kolejną Galerię czy hipermarket i można by było parę wałów przy tym wykręcić.
    Dlatego też apeluję do pani HGW -> niech Pani nie opóźnia organizacji EURO 2012 i pozwoli pani Jakubiak dokończyć to co zaczęła, żebyśmy przygotowali w końcu tą imprezę co by obciachu nie było na cały świat.

    A jeśli nie, to Warszawa mogłaby zrobić gest dobre woli i przekazać organizację meczu otwarcia Krakowowi 🙂 – tutaj wszyscy na to czekają, wszyscy o tym mówią i czują się pokrzywdzeni faktem, że nie zostali wybrani do grupy miast-organizatorów.
    Dwa najstarsze kluby w Polsce, najlepsza infrastruktura i baza noclegowa, nie wspominając o Rynku i innych atrakcjach turystycznych.
    Estadio de Reymonta w połowie ukończony, w styczniu rusza burzenie trybuny C i za 2-3 lata będzie tam stał może nie piękny ale nowoczesny stadion, spełniający wszelkie wymogi.
    Pozdrawiam!

  47. Gość: mateo, ye238.internetdsl.tpnet.pl

    31 października 2007 at 16:28

    Tak, najlepiej zróbcie stadion na obrzeżach miasta, tylko najlepiej tak, żeby nikt tam nie trafił.
    Stadion blisko centrum to skarb miasta. W Krakowie blisko centrum mamy stadion Wisły i Cracovii i też mamy korki, ale gdzie teraz nie ma korków.
    Stadion narodowy to obiekt obywatelski, chociaż wiem, że pani HGW najchętniej sprzedałaby te działki gdzie zrobiliby kolejną Galerię czy hipermarket i można by było parę wałów przy tym wykręcić.
    Dlatego też apeluję do pani HGW -> niech Pani nie opóźnia organizacji EURO 2012 i pozwoli pani Jakubiak dokończyć to co zaczęła, żebyśmy przygotowali w końcu tą imprezę co by obciachu nie było na cały świat.

    A jeśli nie, to Warszawa mogłaby zrobić gest dobre woli i przekazać organizację meczu otwarcia Krakowowi 🙂 – tutaj wszyscy na to czekają, wszyscy o tym mówią i czują się pokrzywdzeni faktem, że nie zostali wybrani do grupy miast-organizatorów.
    Dwa najstarsze kluby w Polsce, najlepsza infrastruktura i baza noclegowa, nie wspominając o Rynku i innych atrakcjach turystycznych.
    Estadio de Reymonta w połowie ukończony, w styczniu rusza burzenie trybuny C i za 2-3 lata będzie tam stał może nie piękny ale nowoczesny stadion, spełniający wszelkie wymogi.
    Pozdrawiam!

  48. Gość: mateo, ye238.internetdsl.tpnet.pl

    31 października 2007 at 16:28

    Tak, najlepiej zróbcie stadion na obrzeżach miasta, tylko najlepiej tak, żeby nikt tam nie trafił.
    Stadion blisko centrum to skarb miasta. W Krakowie blisko centrum mamy stadion Wisły i Cracovii i też mamy korki, ale gdzie teraz nie ma korków.
    Stadion narodowy to obiekt obywatelski, chociaż wiem, że pani HGW najchętniej sprzedałaby te działki gdzie zrobiliby kolejną Galerię czy hipermarket i można by było parę wałów przy tym wykręcić.
    Dlatego też apeluję do pani HGW -> niech Pani nie opóźnia organizacji EURO 2012 i pozwoli pani Jakubiak dokończyć to co zaczęła, żebyśmy przygotowali w końcu tą imprezę co by obciachu nie było na cały świat.

    A jeśli nie, to Warszawa mogłaby zrobić gest dobre woli i przekazać organizację meczu otwarcia Krakowowi 🙂 – tutaj wszyscy na to czekają, wszyscy o tym mówią i czują się pokrzywdzeni faktem, że nie zostali wybrani do grupy miast-organizatorów.
    Dwa najstarsze kluby w Polsce, najlepsza infrastruktura i baza noclegowa, nie wspominając o Rynku i innych atrakcjach turystycznych.
    Estadio de Reymonta w połowie ukończony, w styczniu rusza burzenie trybuny C i za 2-3 lata będzie tam stał może nie piękny ale nowoczesny stadion, spełniający wszelkie wymogi.
    Pozdrawiam!

  49. niemiec.niemiec

    31 października 2007 at 18:42

    @zonk

    Jakie centrum handlowe – moze poda Pan jego nazwe?

  50. niemiec.niemiec

    31 października 2007 at 18:42

    @zonk

    Jakie centrum handlowe – moze poda Pan jego nazwe?

  51. niemiec.niemiec

    31 października 2007 at 18:42

    @zonk

    Jakie centrum handlowe – moze poda Pan jego nazwe?

  52. niemiec.niemiec

    31 października 2007 at 18:42

    @zonk

    Jakie centrum handlowe – moze poda Pan jego nazwe?

  53. niemiec.niemiec

    31 października 2007 at 18:44

    @Autor

    W ogole zanim zaczyna Pan pisac na jakis temat (a nie ma dostatecznych informacji) to powinien Pan zrobic jakis research. Propagande to moze uprawiac kazdy, od dziennikarza oczekuje sie czegos wiecej.

    Poza tym druga czesc Pana postu bardzo niesmaczna – naprawde uwaza Pan, ze kazdy narod na wschod od Bugu jest glupszy od Polakow?

  54. niemiec.niemiec

    31 października 2007 at 18:44

    @Autor

    W ogole zanim zaczyna Pan pisac na jakis temat (a nie ma dostatecznych informacji) to powinien Pan zrobic jakis research. Propagande to moze uprawiac kazdy, od dziennikarza oczekuje sie czegos wiecej.

    Poza tym druga czesc Pana postu bardzo niesmaczna – naprawde uwaza Pan, ze kazdy narod na wschod od Bugu jest glupszy od Polakow?

  55. niemiec.niemiec

    31 października 2007 at 18:44

    @Autor

    W ogole zanim zaczyna Pan pisac na jakis temat (a nie ma dostatecznych informacji) to powinien Pan zrobic jakis research. Propagande to moze uprawiac kazdy, od dziennikarza oczekuje sie czegos wiecej.

    Poza tym druga czesc Pana postu bardzo niesmaczna – naprawde uwaza Pan, ze kazdy narod na wschod od Bugu jest glupszy od Polakow?

  56. niemiec.niemiec

    31 października 2007 at 18:44

    @Autor

    W ogole zanim zaczyna Pan pisac na jakis temat (a nie ma dostatecznych informacji) to powinien Pan zrobic jakis research. Propagande to moze uprawiac kazdy, od dziennikarza oczekuje sie czegos wiecej.

    Poza tym druga czesc Pana postu bardzo niesmaczna – naprawde uwaza Pan, ze kazdy narod na wschod od Bugu jest glupszy od Polakow?

  57. cni

    31 października 2007 at 18:48

    nie rozumiem co miałaby opóźnić zmiana lokalizacji. przecież na razie nie rozpisano jeszcze w Warszawie absolutnie niczego. Twierdzenie :że trzebaby wszystko zaczynać od początku” sugeruje, że jesteśmy już w jakiejś odległości od tego początku i przy zmianie lokalizacji to stracimy. Ale przecież tak nie jest. Jesteśmy ciągle dokładnie w punkcie zero. Więc na zmianie lokalizacji nic sie nie traci. A już na pewno nie traci sie czasu.

  58. cni

    31 października 2007 at 18:48

    nie rozumiem co miałaby opóźnić zmiana lokalizacji. przecież na razie nie rozpisano jeszcze w Warszawie absolutnie niczego. Twierdzenie :że trzebaby wszystko zaczynać od początku” sugeruje, że jesteśmy już w jakiejś odległości od tego początku i przy zmianie lokalizacji to stracimy. Ale przecież tak nie jest. Jesteśmy ciągle dokładnie w punkcie zero. Więc na zmianie lokalizacji nic sie nie traci. A już na pewno nie traci sie czasu.

  59. cni

    31 października 2007 at 18:48

    nie rozumiem co miałaby opóźnić zmiana lokalizacji. przecież na razie nie rozpisano jeszcze w Warszawie absolutnie niczego. Twierdzenie :że trzebaby wszystko zaczynać od początku” sugeruje, że jesteśmy już w jakiejś odległości od tego początku i przy zmianie lokalizacji to stracimy. Ale przecież tak nie jest. Jesteśmy ciągle dokładnie w punkcie zero. Więc na zmianie lokalizacji nic sie nie traci. A już na pewno nie traci sie czasu.

  60. cni

    31 października 2007 at 18:48

    nie rozumiem co miałaby opóźnić zmiana lokalizacji. przecież na razie nie rozpisano jeszcze w Warszawie absolutnie niczego. Twierdzenie :że trzebaby wszystko zaczynać od początku” sugeruje, że jesteśmy już w jakiejś odległości od tego początku i przy zmianie lokalizacji to stracimy. Ale przecież tak nie jest. Jesteśmy ciągle dokładnie w punkcie zero. Więc na zmianie lokalizacji nic sie nie traci. A już na pewno nie traci sie czasu.

  61. incomitatus

    31 października 2007 at 19:24

    „Vox populi , vox dei” , a on chyba zdecydowanie opowiada sie za stadionem na Pradze . Dziwie sie , ze teoretycznie powazny polityk (mhm ,polityczka ?) wywoluje burze , nie uwzgledniajac tak „blachego” aspektu jak nastawienie opini publicznej . Na Euro 2012 pani Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz strzelila pierwszego gola , niestety tzw. samoboja .
    Dla mnie najwazniejsza jest opinia fachowcow , a ci zdecydowanie opowiadaja sie za lokalizacja na terenach Stadionu Dziesieciolecia . Mam nadzieje , ze nowy stadion to nie bedzie betonowy ogromny „bunkier” lub opatrzona kolejna wersja „opony” lecz architektoniczny symbol nowoczesnej Wawy , czego niedoszlemu panu historykowi sztuki , sobie i wszystkim Warszawiakom goraco zycze .
    P.S.
    Prosze nie powtarzac za pania Prezydent bajek o najdrozszym Stadionie na swiecie , bo w takim razie KDT w Wawie na pl.Defilad sa rowniez najdrozszymi domami kupieckimi swiata .

  62. incomitatus

    31 października 2007 at 19:24

    „Vox populi , vox dei” , a on chyba zdecydowanie opowiada sie za stadionem na Pradze . Dziwie sie , ze teoretycznie powazny polityk (mhm ,polityczka ?) wywoluje burze , nie uwzgledniajac tak „blachego” aspektu jak nastawienie opini publicznej . Na Euro 2012 pani Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz strzelila pierwszego gola , niestety tzw. samoboja .
    Dla mnie najwazniejsza jest opinia fachowcow , a ci zdecydowanie opowiadaja sie za lokalizacja na terenach Stadionu Dziesieciolecia . Mam nadzieje , ze nowy stadion to nie bedzie betonowy ogromny „bunkier” lub opatrzona kolejna wersja „opony” lecz architektoniczny symbol nowoczesnej Wawy , czego niedoszlemu panu historykowi sztuki , sobie i wszystkim Warszawiakom goraco zycze .
    P.S.
    Prosze nie powtarzac za pania Prezydent bajek o najdrozszym Stadionie na swiecie , bo w takim razie KDT w Wawie na pl.Defilad sa rowniez najdrozszymi domami kupieckimi swiata .

  63. incomitatus

    31 października 2007 at 19:24

    „Vox populi , vox dei” , a on chyba zdecydowanie opowiada sie za stadionem na Pradze . Dziwie sie , ze teoretycznie powazny polityk (mhm ,polityczka ?) wywoluje burze , nie uwzgledniajac tak „blachego” aspektu jak nastawienie opini publicznej . Na Euro 2012 pani Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz strzelila pierwszego gola , niestety tzw. samoboja .
    Dla mnie najwazniejsza jest opinia fachowcow , a ci zdecydowanie opowiadaja sie za lokalizacja na terenach Stadionu Dziesieciolecia . Mam nadzieje , ze nowy stadion to nie bedzie betonowy ogromny „bunkier” lub opatrzona kolejna wersja „opony” lecz architektoniczny symbol nowoczesnej Wawy , czego niedoszlemu panu historykowi sztuki , sobie i wszystkim Warszawiakom goraco zycze .
    P.S.
    Prosze nie powtarzac za pania Prezydent bajek o najdrozszym Stadionie na swiecie , bo w takim razie KDT w Wawie na pl.Defilad sa rowniez najdrozszymi domami kupieckimi swiata .

  64. incomitatus

    31 października 2007 at 19:24

    „Vox populi , vox dei” , a on chyba zdecydowanie opowiada sie za stadionem na Pradze . Dziwie sie , ze teoretycznie powazny polityk (mhm ,polityczka ?) wywoluje burze , nie uwzgledniajac tak „blachego” aspektu jak nastawienie opini publicznej . Na Euro 2012 pani Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz strzelila pierwszego gola , niestety tzw. samoboja .
    Dla mnie najwazniejsza jest opinia fachowcow , a ci zdecydowanie opowiadaja sie za lokalizacja na terenach Stadionu Dziesieciolecia . Mam nadzieje , ze nowy stadion to nie bedzie betonowy ogromny „bunkier” lub opatrzona kolejna wersja „opony” lecz architektoniczny symbol nowoczesnej Wawy , czego niedoszlemu panu historykowi sztuki , sobie i wszystkim Warszawiakom goraco zycze .
    P.S.
    Prosze nie powtarzac za pania Prezydent bajek o najdrozszym Stadionie na swiecie , bo w takim razie KDT w Wawie na pl.Defilad sa rowniez najdrozszymi domami kupieckimi swiata .

  65. Gość: zonk, chello084010229098.chello.pl

    31 października 2007 at 20:56

    stadiony.net/news.php?n=1098

    mówisz i masz…

  66. Gość: zonk, chello084010229098.chello.pl

    31 października 2007 at 20:56

    stadiony.net/news.php?n=1098

    mówisz i masz…

  67. Gość: zonk, chello084010229098.chello.pl

    31 października 2007 at 20:56

    stadiony.net/news.php?n=1098

    mówisz i masz…

  68. Gość: zonk, chello084010229098.chello.pl

    31 października 2007 at 20:56

    stadiony.net/news.php?n=1098

    mówisz i masz…

  69. lkael1

    1 listopada 2007 at 08:28

    Mimo osobistych racji, powinien zwyciężyć duch zdroworozsądkowy, obywatelski, nowoczesny, czyli stadion poza miastem, na jego obrzeżach. Dochodzi niebagatelny warunek finansowy i to decyduje o wszystkim. Pozdrawiam i proszę pomyśleć o racji Wszystkich obywateli a nie tylko o własnej.

  70. lkael1

    1 listopada 2007 at 08:28

    Mimo osobistych racji, powinien zwyciężyć duch zdroworozsądkowy, obywatelski, nowoczesny, czyli stadion poza miastem, na jego obrzeżach. Dochodzi niebagatelny warunek finansowy i to decyduje o wszystkim. Pozdrawiam i proszę pomyśleć o racji Wszystkich obywateli a nie tylko o własnej.

  71. lkael1

    1 listopada 2007 at 08:28

    Mimo osobistych racji, powinien zwyciężyć duch zdroworozsądkowy, obywatelski, nowoczesny, czyli stadion poza miastem, na jego obrzeżach. Dochodzi niebagatelny warunek finansowy i to decyduje o wszystkim. Pozdrawiam i proszę pomyśleć o racji Wszystkich obywateli a nie tylko o własnej.

  72. lkael1

    1 listopada 2007 at 08:28

    Mimo osobistych racji, powinien zwyciężyć duch zdroworozsądkowy, obywatelski, nowoczesny, czyli stadion poza miastem, na jego obrzeżach. Dochodzi niebagatelny warunek finansowy i to decyduje o wszystkim. Pozdrawiam i proszę pomyśleć o racji Wszystkich obywateli a nie tylko o własnej.

  73. Gość: EO, public-gprs8720.centertel.pl

    1 listopada 2007 at 11:35

    Na szczęście wyniosłem się z Warszawy i teraz mogę obserwować tę szamotaninę z dystansu. I z dystansu Wam powiem, drodzy pragoentuzjaści, jak to będzie wyglądało. Projekt najładniejszy nie wygra, bo będzie za drogi, albo zbyt skomplikowany w realizacji, a przecież czas goni. Wybrany zostanie więc średniak, byle tani i prosty, i byle jakoś tam wyglądał. Postawią go za olbrzymie pieniądze niemal w samym środku miasta, gdzie zamiast przydawać splendoru, będzie wywoływał zażenowanie (i monstrualne korki w CAŁYM CENTRUM przy każdej imprezie), dopóki nie opatrzy się jak Pałac Kultury. Żaden stołeczny klub się tam nie wbije z powodu bałaganu organizacyjnego, więc będzie się tam urządzało raz na kwartał koncert Stachursky’ego albo jakąś masówkę, które nijak nie zarobią na utrzymanie obiektu. A to jest wariant optymistyczny. Pesymistyczny jest taki, że w połowie budowy się okaże, iż w żaden sposób na Euro się nie wyrobimy, i wtedy albo prace staną, albo ruszą z kopyta ze stratą dla jakości, powtarzając casus Stadionu X-lecia.
    Tak czy inaczej całe to przedsięwzięcie jest z gatunku „zastaw się a postaw się”. Ale spoko-luz, przecież nas stać, śpimy na forsie. A poza tym honor droższy pieniędzy, nie?

  74. Gość: EO, public-gprs8720.centertel.pl

    1 listopada 2007 at 11:35

    Na szczęście wyniosłem się z Warszawy i teraz mogę obserwować tę szamotaninę z dystansu. I z dystansu Wam powiem, drodzy pragoentuzjaści, jak to będzie wyglądało. Projekt najładniejszy nie wygra, bo będzie za drogi, albo zbyt skomplikowany w realizacji, a przecież czas goni. Wybrany zostanie więc średniak, byle tani i prosty, i byle jakoś tam wyglądał. Postawią go za olbrzymie pieniądze niemal w samym środku miasta, gdzie zamiast przydawać splendoru, będzie wywoływał zażenowanie (i monstrualne korki w CAŁYM CENTRUM przy każdej imprezie), dopóki nie opatrzy się jak Pałac Kultury. Żaden stołeczny klub się tam nie wbije z powodu bałaganu organizacyjnego, więc będzie się tam urządzało raz na kwartał koncert Stachursky’ego albo jakąś masówkę, które nijak nie zarobią na utrzymanie obiektu. A to jest wariant optymistyczny. Pesymistyczny jest taki, że w połowie budowy się okaże, iż w żaden sposób na Euro się nie wyrobimy, i wtedy albo prace staną, albo ruszą z kopyta ze stratą dla jakości, powtarzając casus Stadionu X-lecia.
    Tak czy inaczej całe to przedsięwzięcie jest z gatunku „zastaw się a postaw się”. Ale spoko-luz, przecież nas stać, śpimy na forsie. A poza tym honor droższy pieniędzy, nie?

  75. Gość: EO, public-gprs8720.centertel.pl

    1 listopada 2007 at 11:35

    Na szczęście wyniosłem się z Warszawy i teraz mogę obserwować tę szamotaninę z dystansu. I z dystansu Wam powiem, drodzy pragoentuzjaści, jak to będzie wyglądało. Projekt najładniejszy nie wygra, bo będzie za drogi, albo zbyt skomplikowany w realizacji, a przecież czas goni. Wybrany zostanie więc średniak, byle tani i prosty, i byle jakoś tam wyglądał. Postawią go za olbrzymie pieniądze niemal w samym środku miasta, gdzie zamiast przydawać splendoru, będzie wywoływał zażenowanie (i monstrualne korki w CAŁYM CENTRUM przy każdej imprezie), dopóki nie opatrzy się jak Pałac Kultury. Żaden stołeczny klub się tam nie wbije z powodu bałaganu organizacyjnego, więc będzie się tam urządzało raz na kwartał koncert Stachursky’ego albo jakąś masówkę, które nijak nie zarobią na utrzymanie obiektu. A to jest wariant optymistyczny. Pesymistyczny jest taki, że w połowie budowy się okaże, iż w żaden sposób na Euro się nie wyrobimy, i wtedy albo prace staną, albo ruszą z kopyta ze stratą dla jakości, powtarzając casus Stadionu X-lecia.
    Tak czy inaczej całe to przedsięwzięcie jest z gatunku „zastaw się a postaw się”. Ale spoko-luz, przecież nas stać, śpimy na forsie. A poza tym honor droższy pieniędzy, nie?

  76. Gość: EO, public-gprs8720.centertel.pl

    1 listopada 2007 at 11:35

    Na szczęście wyniosłem się z Warszawy i teraz mogę obserwować tę szamotaninę z dystansu. I z dystansu Wam powiem, drodzy pragoentuzjaści, jak to będzie wyglądało. Projekt najładniejszy nie wygra, bo będzie za drogi, albo zbyt skomplikowany w realizacji, a przecież czas goni. Wybrany zostanie więc średniak, byle tani i prosty, i byle jakoś tam wyglądał. Postawią go za olbrzymie pieniądze niemal w samym środku miasta, gdzie zamiast przydawać splendoru, będzie wywoływał zażenowanie (i monstrualne korki w CAŁYM CENTRUM przy każdej imprezie), dopóki nie opatrzy się jak Pałac Kultury. Żaden stołeczny klub się tam nie wbije z powodu bałaganu organizacyjnego, więc będzie się tam urządzało raz na kwartał koncert Stachursky’ego albo jakąś masówkę, które nijak nie zarobią na utrzymanie obiektu. A to jest wariant optymistyczny. Pesymistyczny jest taki, że w połowie budowy się okaże, iż w żaden sposób na Euro się nie wyrobimy, i wtedy albo prace staną, albo ruszą z kopyta ze stratą dla jakości, powtarzając casus Stadionu X-lecia.
    Tak czy inaczej całe to przedsięwzięcie jest z gatunku „zastaw się a postaw się”. Ale spoko-luz, przecież nas stać, śpimy na forsie. A poza tym honor droższy pieniędzy, nie?

  77. pol_michal

    2 listopada 2007 at 18:17

    @ niemiec.niemiec
    ‚Poza tym druga czesc Pana postu bardzo niesmaczna – naprawde uwaza Pan, ze kazdy narod na wschod od Bugu jest glupszy od Polakow?’

    Nie mam nic do dzielnych narodów zza Buga, ale uważam, ze akurat w kwestii budowy stadionów warto kierować się doświadczeniem szerokopojętej Cywilizacji Zachodu. Po prostu dlatego, że oni tam budują stadiony od lat 50. XIX wieku.

    @incomitatus
    Ale czy naprawdę Praga cokolwiek zyska dzięki Stadionowi? On będzie przecież nad Wisłą. Może tylko, że szybciej poprowadzą na drugą stronę rzeki linię metra…

    @lkael1 & @EO
    nie ma już czasu, dlatego teraz zamiast myślenia zdroworozsądkowego po prostu musi być ‚zastaw się’

    @cni
    zdaje się, że były Naczelny Architekt Wawy, Borowski, którego obecnej funkcji nie pomnę posłał już zaproszenia czołowym światowym pracowniom do wzięcia udziału w konkursie na Stadion właśnie na Pradze…

  78. pol_michal

    2 listopada 2007 at 18:17

    @ niemiec.niemiec
    ‚Poza tym druga czesc Pana postu bardzo niesmaczna – naprawde uwaza Pan, ze kazdy narod na wschod od Bugu jest glupszy od Polakow?’

    Nie mam nic do dzielnych narodów zza Buga, ale uważam, ze akurat w kwestii budowy stadionów warto kierować się doświadczeniem szerokopojętej Cywilizacji Zachodu. Po prostu dlatego, że oni tam budują stadiony od lat 50. XIX wieku.

    @incomitatus
    Ale czy naprawdę Praga cokolwiek zyska dzięki Stadionowi? On będzie przecież nad Wisłą. Może tylko, że szybciej poprowadzą na drugą stronę rzeki linię metra…

    @lkael1 & @EO
    nie ma już czasu, dlatego teraz zamiast myślenia zdroworozsądkowego po prostu musi być ‚zastaw się’

    @cni
    zdaje się, że były Naczelny Architekt Wawy, Borowski, którego obecnej funkcji nie pomnę posłał już zaproszenia czołowym światowym pracowniom do wzięcia udziału w konkursie na Stadion właśnie na Pradze…

  79. pol_michal

    2 listopada 2007 at 18:17

    @ niemiec.niemiec
    ‚Poza tym druga czesc Pana postu bardzo niesmaczna – naprawde uwaza Pan, ze kazdy narod na wschod od Bugu jest glupszy od Polakow?’

    Nie mam nic do dzielnych narodów zza Buga, ale uważam, ze akurat w kwestii budowy stadionów warto kierować się doświadczeniem szerokopojętej Cywilizacji Zachodu. Po prostu dlatego, że oni tam budują stadiony od lat 50. XIX wieku.

    @incomitatus
    Ale czy naprawdę Praga cokolwiek zyska dzięki Stadionowi? On będzie przecież nad Wisłą. Może tylko, że szybciej poprowadzą na drugą stronę rzeki linię metra…

    @lkael1 & @EO
    nie ma już czasu, dlatego teraz zamiast myślenia zdroworozsądkowego po prostu musi być ‚zastaw się’

    @cni
    zdaje się, że były Naczelny Architekt Wawy, Borowski, którego obecnej funkcji nie pomnę posłał już zaproszenia czołowym światowym pracowniom do wzięcia udziału w konkursie na Stadion właśnie na Pradze…

  80. pol_michal

    2 listopada 2007 at 18:17

    @ niemiec.niemiec
    ‚Poza tym druga czesc Pana postu bardzo niesmaczna – naprawde uwaza Pan, ze kazdy narod na wschod od Bugu jest glupszy od Polakow?’

    Nie mam nic do dzielnych narodów zza Buga, ale uważam, ze akurat w kwestii budowy stadionów warto kierować się doświadczeniem szerokopojętej Cywilizacji Zachodu. Po prostu dlatego, że oni tam budują stadiony od lat 50. XIX wieku.

    @incomitatus
    Ale czy naprawdę Praga cokolwiek zyska dzięki Stadionowi? On będzie przecież nad Wisłą. Może tylko, że szybciej poprowadzą na drugą stronę rzeki linię metra…

    @lkael1 & @EO
    nie ma już czasu, dlatego teraz zamiast myślenia zdroworozsądkowego po prostu musi być ‚zastaw się’

    @cni
    zdaje się, że były Naczelny Architekt Wawy, Borowski, którego obecnej funkcji nie pomnę posłał już zaproszenia czołowym światowym pracowniom do wzięcia udziału w konkursie na Stadion właśnie na Pradze…

  81. andriy77

    2 listopada 2007 at 23:18

    Czytając artykuły w internecie, w prasie, oglądając relacje w telewizji, zdaję sobie sprawę, że to jest ważne dla ludzi mieszkających w Warszawie. Cała budowa, stadion i Euro. Mieszkam poza stolicą i uważam, że mało kto spoza Warszawy się przejmuje tym, że nie będzie tam Euro. Mówi się trudno. Mieszkańcy wybrali takiego prezydenta, który ich reprezentuje; ich samych i ich interesy. Jeżeli robi to w taki sposób to znaczy, że taka jest wola obywateli tego miasta. Rozumiem oczywiście wszystkich mieszkańców stolicy i całe to zamieszanie, ale świat się nie zawali, jeśli Euro będą w innych miastach. Skorzystają Ci, którzy okażą się najbardziej przedsiębiorczy.

  82. andriy77

    2 listopada 2007 at 23:18

    Czytając artykuły w internecie, w prasie, oglądając relacje w telewizji, zdaję sobie sprawę, że to jest ważne dla ludzi mieszkających w Warszawie. Cała budowa, stadion i Euro. Mieszkam poza stolicą i uważam, że mało kto spoza Warszawy się przejmuje tym, że nie będzie tam Euro. Mówi się trudno. Mieszkańcy wybrali takiego prezydenta, który ich reprezentuje; ich samych i ich interesy. Jeżeli robi to w taki sposób to znaczy, że taka jest wola obywateli tego miasta. Rozumiem oczywiście wszystkich mieszkańców stolicy i całe to zamieszanie, ale świat się nie zawali, jeśli Euro będą w innych miastach. Skorzystają Ci, którzy okażą się najbardziej przedsiębiorczy.

  83. andriy77

    2 listopada 2007 at 23:18

    Czytając artykuły w internecie, w prasie, oglądając relacje w telewizji, zdaję sobie sprawę, że to jest ważne dla ludzi mieszkających w Warszawie. Cała budowa, stadion i Euro. Mieszkam poza stolicą i uważam, że mało kto spoza Warszawy się przejmuje tym, że nie będzie tam Euro. Mówi się trudno. Mieszkańcy wybrali takiego prezydenta, który ich reprezentuje; ich samych i ich interesy. Jeżeli robi to w taki sposób to znaczy, że taka jest wola obywateli tego miasta. Rozumiem oczywiście wszystkich mieszkańców stolicy i całe to zamieszanie, ale świat się nie zawali, jeśli Euro będą w innych miastach. Skorzystają Ci, którzy okażą się najbardziej przedsiębiorczy.

  84. andriy77

    2 listopada 2007 at 23:18

    Czytając artykuły w internecie, w prasie, oglądając relacje w telewizji, zdaję sobie sprawę, że to jest ważne dla ludzi mieszkających w Warszawie. Cała budowa, stadion i Euro. Mieszkam poza stolicą i uważam, że mało kto spoza Warszawy się przejmuje tym, że nie będzie tam Euro. Mówi się trudno. Mieszkańcy wybrali takiego prezydenta, który ich reprezentuje; ich samych i ich interesy. Jeżeli robi to w taki sposób to znaczy, że taka jest wola obywateli tego miasta. Rozumiem oczywiście wszystkich mieszkańców stolicy i całe to zamieszanie, ale świat się nie zawali, jeśli Euro będą w innych miastach. Skorzystają Ci, którzy okażą się najbardziej przedsiębiorczy.

  85. Gość: BioComp, chello089074126236.chello.pl

    5 sierpnia 2009 at 01:24

    Stadion to nie tylko stadion. Będą tam restauracje, sklepy kibica, sklepy. Będzie żył cały rok.

  86. Gość: BioComp, chello089074126236.chello.pl

    5 sierpnia 2009 at 01:24

    Stadion to nie tylko stadion. Będą tam restauracje, sklepy kibica, sklepy. Będzie żył cały rok.

  87. Gość: BioComp, chello089074126236.chello.pl

    5 sierpnia 2009 at 01:24

    Stadion to nie tylko stadion. Będą tam restauracje, sklepy kibica, sklepy. Będzie żył cały rok.

  88. Gość: BioComp, chello089074126236.chello.pl

    5 sierpnia 2009 at 01:24

    Stadion to nie tylko stadion. Będą tam restauracje, sklepy kibica, sklepy. Będzie żył cały rok.

  89. Gość: BioComp, chello089074126236.chello.pl

    5 sierpnia 2009 at 01:27

    AP. Praga dużo zyska dzięki stadionowi, napewno więcej niż prywatne działki w środku miasta na Saskiej Kępie VIS- -VIS Parku Skaryszewskiego…

  90. Gość: BioComp, chello089074126236.chello.pl

    5 sierpnia 2009 at 01:27

    AP. Praga dużo zyska dzięki stadionowi, napewno więcej niż prywatne działki w środku miasta na Saskiej Kępie VIS- -VIS Parku Skaryszewskiego…

  91. Gość: BioComp, chello089074126236.chello.pl

    5 sierpnia 2009 at 01:27

    AP. Praga dużo zyska dzięki stadionowi, napewno więcej niż prywatne działki w środku miasta na Saskiej Kępie VIS- -VIS Parku Skaryszewskiego…

  92. Gość: BioComp, chello089074126236.chello.pl

    5 sierpnia 2009 at 01:27

    AP. Praga dużo zyska dzięki stadionowi, napewno więcej niż prywatne działki w środku miasta na Saskiej Kępie VIS- -VIS Parku Skaryszewskiego…

  93. Gość: 11, 77-253-64-206.adsl.inetia.pl

    5 stycznia 2010 at 00:24

    jest ok

  94. Gość: 11, 77-253-64-206.adsl.inetia.pl

    5 stycznia 2010 at 00:24

    jest ok

  95. Gość: 11, 77-253-64-206.adsl.inetia.pl

    5 stycznia 2010 at 00:24

    jest ok

  96. Gość: 11, 77-253-64-206.adsl.inetia.pl

    5 stycznia 2010 at 00:24

    jest ok

Zostaw odpowiedź